Powrót

KONKURS NA PALMĘ WIELKANOCNĄ 2025R.

Paweł Mackiewicz, Niedziela, 16 marca 2025, 10:07

Regulamin wewnątrzszkolnego konkursu na:

 

       PALMĘ WIELKANOCNĄ

 

1.   ORGANIZATOR KONKURSU:

Ø  Zespół Szkolno – Przedszkolny w Rakowie ul. Łagowska 25, 26-035 Raków

Ø  Parafia pw. Świętej Trójcy w Rakowie

Koordynatorem konkursu:  nauczyciel  Katarzyna Szot


2.   CELE KONKURSU:

1)     Popularyzowanie oraz kultywowanie tradycji i zwyczajów wielkanocnych  związanych z Niedzielą Palmową i Wielkanocą;

2)     Pogłębianie wiedzy na temat symboliki i znaczenia palmy w obrzędowości ludowej;

3)     Stworzenie okazji do zaprezentowania przez dzieci i młodzież  własnych pomysłów i oryginalnych technik wykonania palm wielkanocnych;

4)     Rozbudzenie inwencji twórczej dzieci i młodzieży;

5)     Przekaz wartości i tradycji wielkanocnych w rodzinie;

6)     Integracja społeczności lokalnej;

 

      3. ZADANIE KONKURSOWE:

1)     Uczestnicy konkursu mają za zadanie wykonać tradycyjne  palmy wielkanocne. Uczeń każdej grupy wiekowej może dostarczyć jedną pracę opatrzoną metryczką;

2)     TECHNIKA WYKONANIA: materiały naturalne: żarnowiec, bukszpan, bazie, suche kwiaty, krepina, bibuła, wstążka, wydmuszki itd.;

3)     Forma pracy przestrzenna;

4)     Wysokość palmy od 1 metra do 2 metrów;

 

      4. WARUNKI KONKURSU:

1)     Wykonanie oryginalnej palmy wielkanocnej;

2)     Wykorzystanie tworzyw i materiałów naturalnych oraz tradycyjnych form zdobniczych;

3)     Zgłoszenie palmy do konkursu w podanym niżej terminie;

 

      5. MIEJSCE I TERMIN SKŁADANIA PRAC:

1)     Zespół Szkolno – Przedszkolny w Rakowie, ul. Łagowska 25

2)     Termin oddawania prac do 08 kwietnia 2025r.


     6. METRYKA PRAC:

1)     Prace powinny być oznaczone trwałą i czytelną metryczką mocno przytwierdzoną do palmy, zawierającą  następujące informacje:

·        Nazwa placówki,

·        Imię i nazwisko autora pracy,

·        Klasa,

 

     7. KRYTERIA OCENY PRAC:

1)     Do konkursu nie zostaną dopuszczone prace zawierające elementy niezgodne z regulaminem, a w szczególności:

·        kupne palmy wielkanocne;

·        palmy zawierające sztuczne elementy zdobnicze (kwiaty itp.);

·        palmy do których wykorzystano roślinność będącą pod ścisłą ochroną;

2)     Oceniając prace jury będzie brało pod uwagę:

·        zgodność z regulaminem konkursu;

·        pomysłowość i inwencję twórczą uczestników;

·        dobór odpowiednich materiałów i elementów zdobniczych;

·        wielkość i różnorodność użytych materiałów;

·        oryginalność i estetykę wykonania pracy;

3)     Palmy będą oceniane w kategorii indywidualnej  z podziałem na grupy wiekowe:

·        3 – 4 latki;

·        5 – 6 latki;

·        klasy 1 – 3;

·        klasy 4 – 8;

·        Dopuszcza się prace wykonane przez zespoły 2 – osobowe.

4)     Oceny dokona komisja wewnątrzszkolna powołana przez organizatora konkursu w dniu 09  kwietnia  2025r.  Prace, które zdobędą najwyższą liczbę punktów otrzymają kolejno I, II  i III miejsce w poszczególnych kategoriach wiekowych.

 

       8 . NAGRODY:

W każdej kategorii wiekowej na najpiękniejszą palmę wielkanocną przyznane zostaną nagrody rzeczowe i pamiątkowe dyplomy.


      9. ROZSTRZYGNIĘCIE KONKURSU:

Ogłoszenie wyników i wręczenie dyplomów nastąpi w czasie apelu wielkanocnego w placówce Zespołu Szkolno -Przedszkolnego w Rakowie.

 

      10. UWAGI KOŃCOWE

1)     Dostarczenie prac na konkurs jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na przekazanie palm (z podaniem danych osobowych indywidualnych uczestników ) do Kościoła Parafialnego w Rakowie gdzie ozdobią świątynię dnia 13 kwietnia 2025r. (Niedziela Palmowa)

2)     Prace przechodzą na własność organizatora i nie będą zwracane;

3)     Prace niezgodne z regulaminem i tematem konkursu nie będą oceniane;

4)     Prace oddane po terminie nie będą brane pod uwagę;

5)     Rozstrzygnięcie jury jest ostateczne;

6)     Wyniki konkursu zostaną ogłoszone na stronie internetowej Zespołu Szkolno - Przedszkolnego w Rakowie;

7)     Udział w konkursie jest jednoznaczny z przyjęciem przez uczestnika konkursu wszystkich warunków regulaminu;

 

                                                                      Koordynator konkursu:  Katarzyna szot